Focení se spolubydlící Lenkou

Přináším další fotoreport z února. Tentokrát jsem pro focení nemusel opustit byt, fotili jsme totiž s mou krásnou spolubydlící Lenkou u ni v pokoji. To jak dopadlo focení v mém pokoji se můžete přesvědčit v tomto a tomto fotoreportu. Jak se můžete sami přesvědčit, v pokoji Lenky bylo focení mnohem zajímavější a celkově byl interiér pro tento typ focení vhodnější.

Co se týká podmínek focení, velmi jsem ocenil bílé zdi, světlé povlečení a celkově hodně světlý pokoj. K nasvícení scény jsem umístil externí blesk na stativ a blesk nasměroval na zeď a strop. S bleskem jsem průběžně hýbal podle toho, ze které strany pokoje jsem fotil a kam byla Lenka nasměrovaná. Nejvíce jsem blesk ocenil v případech, kdy jsem fotil ze strany proti oknům. Bez dalšího dosvícení, nebo použití odrazné desky by bylo pozadí přeexponované, nebo by se obličej topil ve stínu.

A teď k fotkám:

img6353 img6369

Začali jsme „postelovými“ fotkami. Zjistil jsem, že při focení slečen se tohle světlé povlečení hodí mnohem více a fotky jsou pak povedenější. Naprostou většinu snímků jsem fotil s pevnou padesátkou a snažil jsem se fotit spíše více z blízka, abych se zbavil okolí pokoje.

img6458-version4 img6471

Vlevo je můj nejoblíbenější snímek z toho dne. Trochu ruší skříň v pozadí, ale kdybych to zabral více z výšky, nebylo by to už ono. Hodně se zde povedl pohled Lenky. V obou případech se fotilo naproti oknům, proto pomohlo prosvícení bleskem. Když výsledky nebyly uspokojivé, stačilo vždy blesk trochu poposunout, nebo nasměrovat na jinou zeď, nebo jen na strop.

img6535

Neodpustil jsem si ani klasický portrét. Chtěl jsem to zabrat ještě více z dálky, ať není ořez tak těsný, ale v tom mi bránila zeď za mými zády. Nevýhoda při focení s pevnými ohnisky 🙂

img6641

Protože jsem byl doma, mohl jsem použít svou proslavenou modrou deku z IKEA a použít ji pro snímky s černým pozadím. Bohužel v době tohoto focení jsem měl k dispozici jen malý 30x20cm softbox a k tomuto typu focení se to moc nehodilo. Vznikaly dost ostré stíny a odlesky na pleti. Z té série se povedla jen tato fotka. Trochu problém při focení na černém pozadí jsou tmavé vlasy – ty dost splývají s pozadím a nejdou moc vidět. Další focení na černém pozadí už šlo lépe, protože jsem si krátce po tomto focení pořídil mnohem větší softbox o velikosti 60x60cm (konkrétně tento model).

img6754

Potom, co se mi nedařilo focení na černém pozadí jsem to už pomalu chtěl vzdát a focení ukončit. Následovalo ještě několik dalších fotek v peřinách, ale to hlavní přišlo nakonec. Rozhodli jsme se nafotit i jednu sérii u oken. Bydlíme na velkém sídlišti, takže vyhlídka z okna nic moc. Proto jsem se snažil věci za okny raději přeexponovat a zachovat jen co nejméně detailů.

img6824

Střídali jsme snímky, kde byla Lenka otočná obličejem směrem ven a byly vidět jen vlasy se snímky, kde byla částečně natočena směrem ke mě. Většinou jsem fotil na výšku, ale tento detail na šířku se mi taky hdoně líbil. Dalo by se zde ještě uvažovat nad retuší držadla skříně a taky ten bílý kus nábytku vykukující zpoza skříně. Mě osobně tyto detaily ve snímku nepřijdou rušivé, proto jsem se rozhodl je ponechat.

img6845  img6853

Pak se Lenka začala už oblíkat, že už končíme. Když si ale oblékla toto dlouhé tričko, začal jsem znovu fotit, protože to vypadalo naprosto fantasticky 🙂 Blesk byl nasměrován na zeď vlevo od foťáku a hezky se to doplňovalo se světlem, které na Lenku dopadalo z venku.

U všech snímků jsou zachovány expoziční údaje v EXIFu, takže si můžete prohlédnout, jak jsem měl v jednotlivých případech nastaven foťák. V interiéru při focení s externím bleskem fotím většinou na manuální režim. Nastavení a umístění blesku jsem se snažil taky popsat. Přesné umístění a nastavení už ale těžko můžu říct, protože jsem to v průběhu focení často měnil a už sám nevím, kde byl přesně blesk nasměrován. Pracuju metodou pokus-omyl. Nejdříve nastavím blesk a foťák tak, jak si myslím že to bude nejvhodnější. Pak po vyfocení ověřím výsledek na displeji a podle výsledku buď nastavení změním, nebo pokračuji ve focení. Takový postup je mnohem rychlejší a zajímavější, než se snažit vše nastavit dokonale hned napoprvé.

Nezapomeňte sledovat můj blog, facebook stránku a pokud se chcete dozvědět více o tom, jak pracovat a komunikovat s focenými osobami, podívejte se na mou novou knihu.

David Nogol

Živím se jako portrétní fotograf, jsem autorem knihy Jak na focení portrétů. Baví mě nejenom samotné fotografování, ale rád o fotografování píšu a pomáhám ostatním fotografům k lepším fotkám. Pořádám fotografické kurzy a workshopy a aktuality o mě najdete na mém Instagram profilu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *